Barnák László

BARNÁK LÁSZLÓ


Önéletrajz


Budapesten születtem, 1978. szeptember 25-én. Jelenleg Budapesten élek.


Tanulmányok:

- Színház- és Filmművészeti Egyetem / Színész szak (2002 -2006) diploma

- MOME Menedzserképző Intézet / Művészetmenedzsment szak (2007-


- 1998 szeptemberétől 2002 júniusáig az Új Színház stúdiósa lettem.

Ez alatt az idő alatt dolgoztam Ács János, Csiszár Imre, Valló Péter, Szikora János, Taub János, Nagy Mari, Schlanger András rendezéseiben.

A „Mizantróp” ( r.: Rudolf Péter ), és „A csoda alkonya” ( r.: Réthly Attila) rendezőasszisztenseként dolgoztam.

Albert Camus „Caligula”, valamint Wedekind: „A tavasz ébredése” c. darabját rendeztem a színház Stúdiószínpadán. Az előadások részt vettek az Alternatív Színházi Szemlén.




- 2002. Színház - és Filmművészeti Egyetem, színész szak, Jordán-Lukáts osztály. Beszédtanárom Gálffi László és Ságodi Gabriella, énektanárom Bagó Gizella volt. Színpadi mozgás tanárom Ladányi Andrea.

Fontosabb egyetemi munkáim:

- Euripidész/ Alkésztisz : Admetosz ( r.: Lukáts A.)


Ezzel a szereppel Brno-ban a „Színművészeti egyetemek nemzetközi fesztiválján” elnyertem a legjobb férfialakítás díját.


  • Shakespeare/ Hamlet : Hamlet, Claudius, Polonius ( r.: Lukáts A. )

  • Csehov / Három nővér: Csebutikin, Versinyin ( r.: Lukáts A.)

  • Csehov / Cseresznyéskert: Trofimov ( r.: Tóth András e.h. )

  • Halász Péter / Önbizalom: Sarconi ( r.: Halász Péter )

  • Szép Ernő/ Patika: Karfunkel, Fábián ( r.: Babarczy László )

  • Victor Hugo / Ruy Blas: Don César de Bazán ( r.: Keszég László ).



A 2005-2006-ban a Katona József Színházban voltam gyakorlaton:

  • Troilus és Cressida” ( r.: Silviu Purcarete),

  • Turandot közfürdő” ( r.: Bozsik Yvette )

  • Kazamaták” ( r.: Gothár Péter ) c. előadásokban.


A 2006-2007-es évadban a Szolnoki Szigligeti Színház tagja voltam. Szerepeim:

- B.Brecht: „A szecsuáni jólélek”- Unokaöccs (r.: Szabó Máté)

- Mészáros István: „Szarkaláb”- Királyfi (r.: Molnár László)

- Dés-Nemes-Koltai: „Sose halunk meg”- Rendőr (r.: Szabó Máté)

- Urs Widmer: „Top dogs”- Müller (r.: Telihay Péter)

- Shakespeare: „Szentivánéji álom”- Kórász Laci/Hold (r.: Szikora János)

- Gogol: „A revizor”- Postamester (r.: Telihay Péter).


2007-2008-as évad:

  • Bozsik Yvette: „Playground” (r.: Bozsik Yvette ) Katona József Színház

  • Picasso: „A telibe viszonzott vágyakozás”( r.:Lisztóczky Hajnal ) MU Színház


Filmes szerepek:

  • Linda” 2. Tv-sorozat ( rendőrtiszti főiskolás )

  • Moszkva tér” Magyar játékfilm (egyetemista )

  • Az ember, aki nappal aludt” Magyar játékfilm ( rendőrtiszt )

  • Eichmann” Angol játékfilm ( Eichmann börtönőre )

  • vizsgafilmek a Filmművészeti Egyetemen.


A”Kísértések” c. Kamondi Zoltán rendezte film másodasszisztense voltam.


Workshopok:

  • UNESCO International Workshop for Drama Schools – Sinaia, Romania 2006

  • Tompa Gábor kurzus, Shakespeare fesztivál Gyula 2007

  • Bodó Viktor „MUhelymunka” Mu Színház 2008

Egyéb:

  • Jelenleg szabadúszó vagyok.

  • A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Művészetmenedzsment szakán tanulok (másoddiplomás, levelezős képzésben).

  • Angol nyelven alapfokon beszélek.





Nincsenek megjegyzések: